سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر پرینتر اچ پی

چند بار برای شما اتفاق افتاده است که پرینتر دستگاهتان خراب شده و از این رو برای سرویس و تعمیر آن را به یک مرکز مجاز تعمیرات برده باشید؟ وقتی پرینتر کیفیت کارکرد همیشگی خود را ندارد، پس حتماً قطعه‌ای خراب شده است. حالا این کدام قطعه است؟ آیا باید تعمیر شود یا باید یک نمونه جدید دیگر خریداری کرد؟ چرا به چنین مشکلی برخورده است؟ این‌ها مواردی هستند که خود شما در صورت نداشتن تخصص فنی نمی‌توانید به درستی و کامل پاسخ دهید. پس باید آن را به یک مرکز تخصصی تعمیر پرینتر اچ پی بدهید.

مشکل کار نکردن دستگاه پرینتر می‌تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. در بعضی مواقع حتی خودتان هم می‌توانید مشکل دستگاه را برطرف کنید؛ البته به شرط اینکه خیلی ساده بوده و شما هم از تجربه‌ای حتی دیدن از نزدیک بررسی پرینتر را داشته باشید.

به صورت عمومی و کلی در هنگام برخورد با یک مشکلی در دستگاه چاپگر، مراحل زیر بهتر است که به ترتیب انجام شود. باز تأکید داریم که اگر شما آشنایی با ساختار دستگاه پرینتر ندارید، خودتان هیچ اقدامی برای برطرف عیب نکنید. در این صورت احتمال صدمه دیگر بیشتر خواهد بود.

در ابتدا سالم یا وصل بودن کابل را بررسی کنید. گاهی ممکن است که به دلیل معیوب شدن کابل، ارتباط پرینتر با دستگاه به درستی وصل نشده باشد.

کارتریج خود را بررسی کنید. بعضی پرینترها دارای علامت هشداری هستند که به کاربران از قبل در خصوص تمام شدن جوهر اخطار می‌دهند.

در صورتی که کاغذ در بین فرآیند چاپ گیر کرد، به آرامی دستگاه را باز کنید و کاغذ را بردارید. این مسئله ممکن است که به دلیل مشکلی در کارتریج، گیرکردن آشغالی از قبل در دستگاه یا معیوب شدن غلتک‌ها باشد.

احتمال اینکه نرم افزار نصب شده پرینتر دچار مشکل شده باشد هم زیاد است. درایور را بررسی کنید که به مشکلی برنخورده باشد. گاهی به دلیل ویروسی شدن کامپیوتر، کارکرد دیگر دستگاه‌ها آسیب خواهد دید. شاید لازم باشد که درایور را باز دوباره حذف و نصب کنید.

شاید چندین دستور پرینت به دستگاه ارسال کرده باشید و همین مسئله باعث شده باشد تا دستگاه از نظر کارکرد نرم افزار دچار مشکل شود. در این صورت نیاز است که تمامی دستورات قبلی را حذف کرده و مجدداً دستور پرینت بدهید.

در صورتی که داخل پرینتر کثیف شده باشد، کارکرد دستگاه قطع یا کند خواهد شد. البته این مسئله خیلی حساس است. هرچند وقت یک بار باید دستگاه خود را سرویس کنید؛ به ویژه اگر محیط کار شما از نظر هوا آلوده بود و گردوخاک زیادی وجود داشته باشد.

قبل از اینکه بخواهیم تا به صورت تخصصی در خصوص پرینترها صحبت کنیم، در ابتدا چند مشکل رایج آن‌ها و راه‌حل‌های مربوطه را معرفی خواهیم کرد.

چندین مشکل رایج در پرینتر اچ پی

مشکل Paper Jam

این اخطاری است که کاربران به هر دلیلی به آن توجه نمی‌کنند. متأسفانه همین مسئله هم باعث می‌تواند تا در ادامه دستگاه به مشکلات جدی‌تری بربخورد. این پیغام نشان از مشکلی می‌دهد که در همان ابتدا خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید. در ابتدا مطمئن شوید که کاغذها به درستی در سینی قرار گرفته‌اند. یک تاخوردگی ساده به راحتی می‌تواند باعث گیرکردن کاغذ در میان رول‌ها شود. مورد بعدی اینکه کاغذها را با تعداد کمتری در سینی قرار دهید. گاهی کاغذهای زیادی و چسبندگی بین آن‌ها باعث می‌شود در هر دستور چندین کاغذ به داخل دستگاه کشیده شود. مسئله دیگر اینکه شاید غلتک‌ها خراب شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند. خرابی غلتک‌ها باعث می‌شود تا کاغذ در بین مسیر گیر کرده و در هنگامی که آن را بیرون می‌کشید، احتمال پاره شدن و گیرکردن خرده وجود داشته باشد.

تعمیر پرینتر اچ پی

به روز نبودن درایور

گاهی به دلیل به روز شدن ویندوز و سازگار نبودن آن با نسخه درایور یا ویروسی شدن دستگاه، پرینتر نمی‌تواند دستورات چاپ را به درستی اجرا کند. اگر آپدیت ویندوز روشن است، این احتمال وجود دارد که در نسخه جدید، مشکل همخوان نبودن آن را درایور پرینتر به وجود بیاید. در این حالت یا باید درایور پرینتر خود را حذف و با دانلود نسخه جدید، آن را نصب کنید یا اینکه آن را به روز کنید. بهترین حالت این است که به سایت خود سازنده مراجعه و نسخه آخر آنجا را با نسخه نصب شده مقایسه کنید. مسئله شاید ویروسی شدن دستگاه است که تنها راه ویروس کشی یا نصب مجدد ویندوز است.

پر بودن صف پرینت

وقتی دستوری پرینت صادر می‌شود، دستور آن در صف اجرایی قرار گرفته و بعد از پرینت به صورت خودکار حذف می‌شود. حالا گاهی ممکن است که به بنا به دلایلی پاک نشود. حتی ممکن است که اجرای آن کمی طولانی‌تر شده و شما چند بار دکمه پرینت را بزنید. با هر بار کلیک روی دکمه پرینت، دستوری جدیدی در صف قرار می‌گیرد. در این صورت است که چندین دستور برای اجرا یک کار مشترک در صف قرار می‌گیرند و از این رو اجرا نمی‌شوند. در این صورت باید تمامی دستورات قبلی را پاک کرده و یک پرینت جدید بگیرید. اگر آن باز چاپ نشد، یعنی اینکه مشکلی در دستگاه یا رابط اتصال وجود دارد.

اتصال وای فای

گاهی پرینتر از طریق سیستم وای فای دستورات می‌گیرد. گاهی مشکلی به وجود می‌آید که این ارتباط اینترنتی برقرار نمی‌شود: اینترنت قطع می‌شود یا سیگنال دهی دستگاه به ایرادی برمی‌خورد. در حقیقت شما نمی‌توانید از طریق کامپیوتر خود، چاپگر را پیدا کنید، در این حالت باید مودم را خاموش روشن کرده یا چاپگر را به صورت مجدد به برق وصل کرده و اینترنت آن را روشن کنید.

مشکلی در کارتریج

گاهی ممکن است که کارتریج به مشکلی برخورده باشد؛ بیشتر برای نمونه‌های جوهرافشان که احتمال خشک شدن آن وجود دارد. کارتریج وقتی خشک شود، دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. از این رو لازم است که حتماً یا مشکل آن را برطرف کنید یا اینکه یک نمونه جدید جایگزین کنید.

در بعضی پرینترها به ویژه اچ پی، استفاده از کارتریج‌های طرح یا نمونه‌های متفرقه باعث ایجاد مشکل در ساختار دستگاه می‌شود. این نکته را حتماً در نظر بگیرید که به هیچ وجه از کارتریج‌های غیراستاندارد استفاده نکنید. اینکه حالا اصل باشد یا طرح باکیفیت مهم نیست، مهم این است که بی‌کیفیت نباشد.

گاهی شاید کارتریج را جدید گرفته باشید؛ اما هنوز در هنگام فعالیت چیزی چاپ نکند. اول از همه بررسی کنید که کارتریج را به درستی در دستگاه قرار داده‌اید. دوم اینکه تمامی قطعات اضافه برای مهر شدن را از آن جدا کرده باشید. در وسط کارتریج نخ پلاستیکی قرار دارد که باید آن را از دستگاه جدا کنید. شاید هم کارتریج مشکلی داشته باشد.

مسئله دیگر تمام شدن پودر کارتریج است. اگر پودر به آخر برسد یا در بخش انتهایی خود باشد، اخطارهایی را نشان می‌دهد. در این صورت لازم است که حتماً کارتریج را عوض کنید. در غیر این صورت احتمال پودرریزی و خراب شدن دستگاه وجود دارد.

مشکلات سخت افزاری پرینتر hp

گاهی پرینتر شما دچار مشکلات سخت افزار دیگری می‌شود. مشکلاتی که در هیچ‌کدام از 5 دسته بالا نیست. اگر مشکلات در هیچ گروهی نبود، بهترین کار این است که خودتان به هیچ وجه اقدام به تعمیر و بررسی دستگاه نکنید. پرینترها خیلی خاص هستند. خاص‌تر از چیزی که به آن فکر می‌کنید. در حالت کلی هر دستگاه الکترونیکی چنین خاصیتی را خواهد داشت. شما نمی‌دانید که مشکل دستگاه سخت افزاری برای تعمیر پرینتر hp از کجاست. احتمال اینکه خودتان بخواهید جایی را تعمیر کنید؛ اما نتوانید و جای دیگر خراب شود، زیاد خواهد بود. بهترین راه این است که آن را به یک مرکز تخصصی تعمیرات پرینتر بدهید.


نردبان کابل برق گالوانیزه

 

معمول ترین فاصله پله برای نردبان کابل 25 سانتی متر است. این فاصله ممکن است برای پشتیبانی از تمام سایزهای کابل مورد استفاده قرار گیرد. این فاصله برای کابلهای قطر کوچک نوع PLTC و کابلهای TC به عنوان فاصله پشتیبانی به طوری که هیچ افتادگی بین پله های نردبان برای کابلهای سایز کوچک قابل مشاهده نباشد مناسب است. فاصله 30 یا 45 سانتیمتری پله ها از یکدیگر، تکیه گاه کافی برای کابل فراهم می کند اما برای کاهش نازیبا شدن اجرای سیم کشی در برخی موارد، مقدار کمی کابل سایز پایین می تواند بین دو پله کشیده شود.

دلیل اصلی انتخاب سینی کابل ساده یا ترانکینگ با کاور نگرانی از حفاظت در مقابل EMI / RFI (تداخل الکترومغناطیسی و رادیو فرکانسی) برای مدار های بسیار حساس می باشد. یک سینی کابل فولادی ساده با درپوش فولادی اگر هیچ شکستگی یا سوراخی در اجرای کامل آن وجود نداشته باشد، درجه خوبی از محافظت را فراهم می‌آورد.

سیستم سینی کابل ساده (ترانکینگ) دارای یک ایراد است که به دلیل بدون منفذ بودن رطوبت می تواند در سینی کابل ایجاد و انباشته شود. این موضوع می تواند با ایجاد سوراخ های های تخلیه در پایین ترانکینگ، اگر ترانکینگ مورد استفاده برای حفاظت در برابر EMI / RFI مورد استفاده قرار نمی گیرد، کنترل شود.

بعضی از مهندسان و طراحان، سینی کابل ساده (اغلب با درپوش) را ترجیح می دهند و بر این باورند که تمامی مدارهای الکتریکی باید کاملا توسط فلز محصور شوند. این نوع سینی های کابل فقط کابلهایی را که برای این نوع اجرا طراحی شده‌اند پوشش می دهند. خرابی و آسیب به کابل در این نوع سینی کابل به ندرت اتفاق می افتد. خرابی کابل به علت مشکلات اجرای کابل در این نوع سینی های کابل وجود ندارد.

سینی کابل ساده

سینی کابل با تهویه طبیعی پانچ شده (مشبک) (Trough Cable Tray)

تنها دلیل انتخاب یک سینی کابل با تهویه طبیعی (مشبک) نسبت به سینی کابل نوع نردبانی، جنبه زیبایی آن است و دلیل آن نیفتادن مشهود کابل های سایز کوچک می باشد. سینی کابل مشبک نگهداری بیشتری از کابل ها نسبت به نردبان کابل فراهم می آورد اما این نگهداری بیشتر قابل توجه نیست. این موضوع هیچ تأثیری بر روی سرویس دهی و یا طول عمر کابل ندارد.

از دیگر خصوصیات سینی کابل مشبک، تهویه متوسط با سوراخ کاری در کف سینی می باشد.

سینی کابل برق فلزی

سینی کابل کانالی (Channel Cable Tray)

مورد استفاده برای اجرای تاسیسات الکتریکی با تعداد محدودی کابل زمانی که لوله برای اجرا مناسب نیست با پشتیبانی به صرفه برای کابلهای ظریف و کابل های انشعابی از سیستم سینی کابل اصلی در تاسیسات الکتریکی.

نردبان کابل گالوانیزه

سینی کابل سبدی (Wire Mesh Cable Tray)

عمدتاً برای کاربردهای مخابراتی و فیبر نوری استفاده می شود.

یک سیستم مناسب برای سایت، سیستم پشتیبانی قابل انعطاف در سایت ها در درجه اول برای کابلهای ولتاژ پایین، مخابراتی و فیبر نوری.

این سیستم ها به طور معمول از یک شبکه (مش) سیم فولادی پوشانده شده با روی تشکیل شده اند.

انبساط و انقباض حرارتی سینی کابل:

یک سیستم سینی کابل ممکن است تحت تأثیر انبساط و انقباض حرارتی قرار گیرد که این موضوع باید در زمان اجرای سینی گذاری مد نظر قرار گیرد.

برای تعیین تعداد صفحات اتصال سینی مورد نیاز برای توسعه طول سینی، طول سینی کابل مستقیمی که می‌توان اجرا کرد و تفاوت کل بین حداقل دمای زمستان و حداکثر دمای تابستان را در نظر بگیرید.

برای عملکرد درست، صفحات توسعه طول سینی نیاز به تنظیم دقیق فاصله بین سینی ها دارند.

نزدیکترین ساپورت و اتصال به نقطه میانی بین صفحات توسعه طول سینی باید مانند لنگر باشد و آزادی لازم به سینی برای حرکت طولی در هر دو جهت را بدهد.

هنگامی که یک سیستم سینی کابل به عنوان هادی زمین تجهیزات به کار برده می شود، استفاده از اتصالات همبندی در تمام اتصالات توسعه طول سینی برای حفظ پیوستگی مدار الکتریکی حائز اهمیت است.

خرید سینی کابل


تعمیر مانیتور به صورت تخصصی

تعمیر مانیتور سامسونگ یک از خدمات پایه و البته تخصصی است که در نمایندگی تعمیرات سامسونگ با بالاترین کیفیت ارائه می شود. نمایندگی مانیتور تی وی در حوزه تعمیراتات تلوزیون و مانیتور سابقه بسیار طولانی دارد؛ به گونه ای که مدت هاست گوی سبقت را از سایر مراکز ربوده است.

مرکز تعمیر مانیتور سامسونگ با در اختیار داشتن تکنسین ها و متخصصان حرفه ای و زبده توانسته است به یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات تعمیرات و فروش تلویزیون و مانیتور در ایران تبدیل شود. در مرکز تعمیر مانیتور سامسونگ برای تعمیراتات از ابزارآلات ویژه و فوق تخصصی استفاده می شود که همین امر باعث شده که خدمات این مرکز در نوع خود بی رقیب و بی همتا باشد.

نکات مهم در تعمیر مانیتور SAMSUNG

اختلالات گاه و بی گاه در مانیتور تی وی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مصرف کنندگان این کالای پر مصرف با آن مواجه می شوند. مثلا زمانی که تلویزیون روشن است و به نظر می رسد که به درستی کار می کند، ناگهان خاموش می شود. این مشکل از جمله مشکلات اپیدمی در انواع تی وی هاست. باید توجه داشته باشید که در تعمیر مانیتور سامسونگ به یک مرکز مجاز و رسمی و تخصصی نیاز دارید در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد خواهد آمد که ترمیم آن بسیار پیچیده و گاهی غیر ممکن خواهد بود.

تعمیر مانیتور به صورت تخصصی

با یک انتخاب هوشمندانه، تعمیر مانیتور سامسونگ به راحتی و با اطمینان انجام خواهد شد. به این ترتیب با صرف وقت و هزینه کمتر به نتیجه بهتر و مورد قبول خود خواهید رسید. ما در واحد تعمیر مانیتور سامسونگ تکریم و رعایت حقوق مشتری را حق مسلم او می دانیم و تعصب ویژه ای در این زمینه داریم؛ رعایت این نکته باعث گردیده که سطح کیفی خدمات این مرکز جایگاه ویژه داشته و هیچ رقیبی توانایی دست اندازی به این جایگاه را نداشته باشد.

خدمات تعمیر مانیتور سامسونگ

اقداماتی همچون بررسی قطعات، عیب یابی تخصصی، تعمیر مین برد، تعمیر برد تغذیه، تعمیر و تعویض برد پاور، تعویض مدارهای آسیب دیده، تعویض خازن های معیوب، تعمیر و تعویض فلت، تعویض کابل های آسیب دیده و تعویض نمایشگر، مهم ترین خدمات تعمیر مانیتور سامسونگ به شمار می روند. تمامی این سرویس ها دارای ضمانت نامه رسمی و معتبر مرکز سخت افزار ایران هستند. این یعنی تمامی قطعات استفاده شده اصل بوده و امکان پیگیری تا مدت زمان تعیین شده نیز وجود دارد.

تعمیرات نمایشگر سامسونگ قدیمی (crt)

تعمیر مانیتور سامسونگ، شامل ترمیم نمایشگرهای قدیمی یا crt هم می شود. این مدل نمایشگر، با توجه به ساختار متفاوتی که دارند، باید به شکل متفاوتی هم ترمیم شوند. این مدل ها دارای لامپ های crt بودند که وضوح تصویر کمتری در مقایسه با مدل های ال سی دی دارند. امواج مغناطیسی گوشی موبایل و آهنربا روی مانیتورهای CRT تاثیر گذاشته و تصویر آنها را به هم می ریزند. نکته دیگر این که تعمیر نمایشگر سامسونگ قدیمی، نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی داشته و باید توسط تعمیرکاران مجرب و دوره دیده انجام شود.

خرابی جک آداپتور

یکی از مشکلاتی که در مانیتورها ایجاد شده و نیاز به ترمیم تخصصی دارد، خرابی جک آداپتور است. عواملی همچون ضربه، به این بخش آسیب رسانده و آن را از کار می اندازند. در این صورت احتمال روشن نشدن یا خاموش شدن ناگهانی دستگاه وجود دارد. خوشبختانه در بیشتر موارد، امکان تعمیر جک آداپتور نمایشگر سامسونگ و دیگر برندها وجود دارد. با این حال در صورت نیاز به تعویض این بخش، تیم تعمیرمانیتور سامسونگ، تنها از نمونه اورجینال استفاده می کنند.

معیوب شدن پیکسل ها

گاهی باید برای تعمیر نمایشگر سامسونگ یا دیگر برندها، پیکسل های آسیب دیده ر ا ترمیم کرد. اگر پیکسل های صفحه نمایش بسوزند یا درست کار نکنند، روند نمایش تصویر هم مختل می شود. برای شناسایی پیکسل های خراب از ابزار مخصوصی به نام LCD2 استفاده می شود. در این نرم افزار، حالت Fix My Screen نیز وجود دارد که امکان اجرای آزمون های موجود را برای مدت زمان بیشتری به کاربر می‌دهد تا احیای پیکسل های آسیب دیده به خوبی انجام شود.

مرکز تعمیر مانیتور سامسونگ

متخصصان ما در واحد تعمیر مانیتور سامسونگ همه خدمات مربوط به تعمیرات، ترمیم، بازسازی و تعویض قطعات مانیتور تلویزیون سامسونگ را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام می دهند. خط تعمیراتات این واحد کاملا جداگانه و منفک از هم است و بسته به اختلال موجود در مانیتور هر یک از این واحد ها کار خود را شروع خواهند کرد. پر واضح است که با اجرای چنین برنامه دقیق و مدونی کیفیت سرویس دهی در بهترین حالت ممکن قرار خواهد گرفت و رضایت مشتری را جلب خواهد کرد.

شاید یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نباشد که مشتری در مرکز تعمیر مانیتور سامسونگ، تمام هزینه ها را بر اساس نرخ مصوب اتحادیه مربوطه پرداخت می کند و از قبل هم در جریان این هزینه ها قرار خواهد گرفت. ما به جرات ادعا می کنیم که دستگاه های تعمیرات شده در این مرکز با اجرای اقدامات حرفه ای و کارشناسانه متخصصین ما، کیفیت ابتدایی خود را باز خواهند یافت و کارایی یک دستگاه نو را خواهند داشت.

واحدهای تعمیر مانیتور

ما یک مرکز کاملا تخصصی و ویژه هستیم. در مرکز تعمیر مانیتور تمامی خدمات به صورت جداگانه و تخصصی ارائه می شود، لذا مشتریان گرامی در هنگام مراجعه باید این نکته را مد نظر قرار دهند و به واحدی مراجعه کنند که مربوط به مشکل اختصاصی دستگاه خودشان است. این مرکز زیر نظر چشمان دقیق و روحیه سخت گیرانه مدیریتی قوی اداره می شود؛ از همین روست که متخصصان این مرکز با بالاترین دقت ممکن خدمات تعمیرات را انجام می دهند. فراموش نکنید که تجربه و سابقه طلایی کارشناسان ما در ارائه برترین خدمات تعمیراتی بی تاثیر نیست. کارشناسان خبره ما با اجرای صحیح مراحل عیب یابی تمام پروسه تعمیرات را به درستی انجام خواهند داد.


اسیلوسکوپ چیست؟

 

oscilloscope چیست؟ همان‌طور که گفته شد، اسیلوسکوپ دستگاه الکترونیکی پیچیده است که از نرم‌افزار‌ها و ماژول‌های سخت‌افزاری الکترونیکی مختلف تشکیل شده است. این‌ها برای ضبط، پردازش، ذخیره و نمایش داده‌هایی که نشان‌دهنده سیگنال مورد علاقه اپراتور است، به طور یکپارچه کار می‌کنند.

اسیلوسکوپ دیجیتال که اسیلوسکوپ نمونه‌برداری دیجیتال نیز نامیده می‌شود، رایج‌ترین اسیلوسکوپ است که برای اهداف مختلفی مانند ویژگی‌های اندازه‌گیری، ذخیره‌سازی، نمایش و ... استفاده می‌شود.

انواع اسیلوسکوپ

عملکرد یک اسیلوسکوپ دیجیتال به نرخ نمونه و پهنای باند بستگی دارد. انواع مختلفی از اسیلوسکوپ‌های دیجیتال امروزه در دسترس هستند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره ترانس دست دوم چیست و چه کاربردهایی دارد را بخوانید.

در اسیلوسکوپ دیجیتال، فرکانس سیگنال‌های مکرر با پهنای باندی که باید نمایش داده شود محدود می‌شود. همچنین، نرخ نمونه، توانایی اسیلوسکوپ را برای گرفتن گذرا محدود می‌کند. در ادامه در مورد انواع اسیلوسکوپ صحبت می‌کنیم.

اسیلوسکوپ

  1. اسیلوسکوپ ذخیره‌ سازی دیجیتال

اسیلوسکوپ ذخیره‌سازی دیجیتال دستگاهی است که رویداد‌های گذرا را ثبت می‌کند و سپس آن رویداد‌ها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر، چاپ، بایگانی و سایر فرآیند‌های مشابه قرار می‌دهد.

در این نوع اسیلوسکوپ، ذخیره‌سازی دائمی وجود دارد که به کمک آن می‌توان هر نوع سیگنالی را ضبط و برای آنالیز بر روی رسانه‌های دیگر بارگذاری کرد. با این نوع اسیلوسکوپ، چهار سیگنال دیگر را می‌توان به طور همزمان تجزیه و تحلیل کرد.

  1. اسیلوسکوپ‌ های فسفر دیجیتال

در مقایسه با یک اسیلوسکوپ ذخیره‌سازی دیجیتال استاندارد، اسیلوسکوپ فسفر دیجیتال در گرفتن سیگنال و تجزیه و تحلیل آن سریعتر است.

از پردازش موازی استفاده می‌کند که با کمک آن می‌توان به سطح عملکرد تجسم سیگنال در زمان واقعی دست یافت، و همچنین به ارائه بالاترین نرخ نمونه‌گیری کمک می‌کند.

در نمایش شدت سیگنال به یک اسیلوسکوپ آنالوگ شبیه است. با تکرار اثر فسفر، این دستگاه به ذخیره‌سازی پایگاه داده مقادیر شکل موج‌های شکست خورده کمک می‌کند. شدت نمایشگر را افزایش می‌دهد که در آن شکل موج‌ها همپوشانی دارند.

  1. اسیلوسکوپ ذخیره‌ سازی دیجیتال قابل حمل یا Fluke DSO

اسیلوسکوپ‌های قابل حمل دستگاهی هستند که هم از نظر ویژگی و هم از نظر اندازه محدود هستند. همانطور که از نام آن پیداست، می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد.

این دستگاه‌ها دارای یک پوشش محافظ فوق‌العاده بادوام هستند که می‌توان از آن در هر نوع کاربرد می‌دانی و کشف عیب استفاده کرد.

  1. اسیلوسکوپ سیگنال مختلط (MSO)

هنگامی که صحبت از استفاده از اسیلوسکوپ به میان می‌آید، مهندسان معمولاً از ترکیبی از اسیلوسکوپ‌های دیجیتال و تحلیلگر‌های منطقی استفاده می‌کنند. این نوع اسیلوسکوپ‌ها دارای حدود 2 تا 4 کانال ورودی آنالوگ و حدود 16 کانال ورودی دیجیتال هستند.

  1. اسیلوسکوپ نمونه‌ برداری دیجیتال

اسیلوسکوپ‌های نمونه‌برداری دیجیتال از نظر تکنیکی که برای تجارت پهنای باند بالاتر برای محدوده دینامیکی کمتر استفاده می‌شود، کمی متفاوت هستند.

این اسیلوسکوپ‌ها قرار است دامنه کامل سیگنال ورودی ترانس دست دوم را کنترل کنند، زیرا ورودی در این دستگاه متحرک یا تقویت نمی‌شود، بنابراین به طور کلی محدوده را به حدود 1 ولت پیک به اوج محدود می‌کند.

این نوع از اسیلوسکوپ‌ها در مقایسه با سایر انواع اسیلوسکوپ، سیگنال‌ها را سریع‌تر می‌گیرند. این زمانی ممکن است که بزرگی سریعتر باشد و پهنای باند از 80 گیگاهرتز فراتر رود. پیشنهاد می شود درباره دیود چیست بخوانید.

اندازه‌ گیری ولتاژ با اسیلوسکوپ

اسیلوسکوپ وسیله‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های مختلف یک ولتاژ یا جریان را اندازه‌گیری کند. می‌توان از آن برای مشاهده چگونگی تغییر سیگنال در طول زمان استفاده کرد. در عیب‌یابی مدار‌های الکترونیکی مفید است زیرا می‌تواند نشان دهد که آیا مدار مورد آزمایش سیگنال مورد انتظار را تولید می‌کند یا خیر.

این ابزار‌ها در زمینه‌هایی مانند الکترونیک، آکوستیک، مخابرات، پردازش سیگنال و الکترونیک پزشکی استفاده می‌شوند. اسیلوسکوپ‌ها ابزار پیچیده‌ای هستند که نمایش بصری مدار را تولید می‌کنند. آن‌ها امکان تجزیه و تحلیل سیگنال الکتریکی را در زمان واقعی فراهم می‌کنند.

یک اسیلوسکوپ را می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، از عیب‌یابی اولیه تا تحقیقات پیشرفته. اسیلوسکوپ ذخیره‌سازی دیجیتال دستگاهی با فناوری‌های پیشرفته مانند اتصال سیم و معماری CMOS است که می‌تواند به طور گسترده در زمینه‌های مختلفی از جمله:

  • وسایل الکترونیکی خودرو
  • لوازم الکترونیکی مصرفی
  • ارتباطات دیجیتال

کاربرد اصلی اسیلوسکوپ ذخیره‌سازی دیجیتال برای نمایش شکل موج سیگنال‌ها استفاده می‌شود. می‌توان از آن در بسیاری از زمینه‌ها مانند سیگنال، الکتریکی، تست و اندازه‌گیری مبدل، طراحی تجهیزات الکتریکی، زمینه تست تجهیزات پزشکی و غیره استفاده کرد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره هارت چیست را بخوانید.

نحوه کار با اسیلوسکوپ

داشتن دانش اولیه در مورد نحوه کار با اسیلوسکوپ، موضوع مهمی است تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید. بگذارید روی برخی از مراحل مفیدی که باید برای استفاده صحیح از اسیلوسکوپ بدانید تمرکز کنیم:

  1. اولین قدم استفاده از هر دستگاهی با روشن و خاموش کردن دستگاه است. سوئیچ با برچسب برق یا خط روی دستگاه موجود خواهد بود. باید دکمه روشن/روشنی را که در آنجا موجود است فشار دهید.
  1. یک نشانگر روشن/خاموش یا یک نشانگر نور پس از اینکه برق به دستگاه داده شد، می‌آید.
  1. پس از روشن کردن دکمه پاور دستگاه، باید منتظر بمانید تا نمایشگر اسیلوسکوپ به a تبدیل شود.
  1. امروزه برخی از اسیلیسکوپ‌ها دارای فضایی مبتنی بر نیمه هادی هستند. از سوی دیگر، برخی از آن‌ها از لوله‌های پرتو کاتدی تشکیل شده‌اند که قبل از ظاهر شدن در نمایشگر، مدتی طول می‌کشد تا گرم شوند. هر دو نوع نمایشگر قبل از نمایش به زمان نیاز دارند تا گرم شوند. بنابراین، ممکن است لازم باشد تقریباً یک دقیقه صبر کنید تا از اسیلوسکوپ استفاده شود.
  1. هنگامی که صفحه نمایش ظاهر شد، باید برای یافتن ردیابی آماده باشید. این اولین مرحله برای استفاده از اسیلوسکوپ است زیرا شکل موج‌های دیگر را می‌توان روی صفحه نمایش مشاهده کرد، اما قبل از آن، باید روی پیدا کردن ردیابی کار کنید.
  1. برای این کار، می‌توانید با قرار دادن ماشه در مرکز آن کار کنید و آن را کاملاً در خلاف جهت عقربه‌های ساعت خاموش نگه دارید.
  1. اکنون باید کنترل دیگر را نیز با قرار دادن آن‌ها در موقعیت‌های افقی و عمودی در مرکز تنظیم کنید. در این مرحله، اثر باید قابل مشاهده باشد. با این حال، اگر ردیابی قرار نداشته باشد، می‌توانید دکمه Beam finder را فشار دهید تا مکان آن را پیدا کنید.
  1. مرحله بعدی پس از یافتن ردیابی، تنظیم‌گین کنترل در موقعیت افقی است. کنترل بهره باید به گونه‌ای تنظیم شود که درختان مورد انتظار بتوانند صفحه عمودی را پر کنند.
  1. فرض کنید شکل موج مورد انتظار تقریباً 8 ولت اوج به اوج باشد و صفحه نمایش در قسمت کالیبره شده حدود 10 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. سپس، باید کنترل بهره را روی 1 ولت سانتی‌متر تنظیم کنید. مسیر از این پس 8 سانتی‌متر خواهد بود که صفحه را اشغال می‌کند.
  1. پس از تنظیم‌گین کنترل، باید سرعت مبتنی بر زمان را تنظیم کنید، که بستگی به چیزی دارد که باید روی صفحه ببینید.
  1. فرض کنید یک شکل موج دارای دوره زمانی 10 میلی ثانیه است. سپس، صفحه نمایش ممکن است 12 سانتی‌متر عرض داشته باشد. در این مرحله، سرعت پایه زمان‌بندی یک MS بر سانتی‌متر خواهد بود.
  1. پس از تنظیم سرعت مبتنی بر زمان، باید سیگنال را اعمال کنید و اکنون یک تصویر قابل مشاهده است.
  1. پس از اعمال سیگنال، باید سطح ماشه را تنظیم کنید تا از مثبت یا منفی بودن لبه آن مطلع شوید. شکل موج پایه زمانی توسط کنترل سطح ماشه کنترل می‌شود و سپس ردیابی روی شکل موج شروع می‌شود.
  1. همچنین تعیین اینکه ماشه‌ها باید روی لبه مثبت یا منفی قرار بگیرند بسیار مهم است تا بتوان آن‌ها را مطابق تصویر مورد نیاز تنظیم کرد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره نحوه بستن ترمینال برق را بخوانید.

در این مقاله دراین مورد صحبت کردیم که اسیلوسکوپ چیست؟ و دانستیم اسیلوسکوپ برای مشاهده تغییرات سریع ولتاژ و جریان زمانی که نمی‌توانیم این تغییرات رابا مولتی متر مشاهد کنیم استفاده می‌شود، سیگنال‌های الکتریکی توسط اسیلوسکوپ به صورت گرافیکی نمایش داده می‌شود و می‌بینیم که چگونه این سیگنال‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند.

وظیفه اصلی یک اسیلوسکوپ اندازه‌گیری ولتاژ است. به زبان ساده ترباید بگوییم در طبیعت نیرو‌هایی نامرئی وجود دارد و سنسور‌ها می‌توانند این نیرو‌ها را به سیگنال‌های الکتریکی قابل مشاهده تبدیل کنند وبا وسایلی نظیر اسیلوسکوپ قابل درک کنند.

ترانس دست دوم


نحوه انتخاب لباس سفید برای رفتن به عروسی

 
نحوه انتخاب لباس سفید برای عروسی، احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اجتماعی است که مهمانان برای رفتن به یک مراسم عروسی با آن مواجه می‌شوند. در آستانه عروسی، اگر فردی امکان پوشیدن و اجاره لباس مجلسی سفید در عروسی را پیشنهاد کند، پاسخ دیگران تکان دهنده و منفی خواهد بود. اما گاهی اوقات، فصلی که در آن هستید، ایجاب می‌کند لباس‌هایی با سایه‌های روشن‌تر یا طرح‌هایی بر پایه سفید را انتخاب کنید، یا دوست دارید یک لباس سفید که در کمد لباس شما آویزان است و هنوز هم آرزوی پوشیدن آن را دارید، انتخاب کنید. این موضوع بیشتر به شرایط و نوع مراسم عروسی بستگی دارد.
 

آشنایی با قوانین انتخاب لباس سفید برای عروسی

با افزایش محبوبیت لباس عروس‌های رنگی و انتخاب ساقدوش با لباس‌های کاملا سفید، این امر به سرعت تبدیل به یک رسم رایج تبدیل شده است. حتی اگر به دور از افکار دیگران همچنان فکر می‌کنید که می‌توانید لباس سفید را انتخاب کنید، باز هم چند قانون ناگفته وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. مهم‌ترین چیزی که هر مهمان باید روی آن تمرکز کند، حتی قبل از انتخاب رنگ لباس، این است که عروس را از صحنه خارج نکند.
 
اجاره لباس مجلسی
در حالی که ممکن است با پوشیدن لباس سفید در عروسی به سبک مدرن کنار بیایید، اما هنوز راه‌های بی‌پایانی برای پوشیدن لباس سفید و رفتن به یک مراسم عروسی وجود دارد. در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید آنها را بدون به صدا درآوردن زنگ خطر، انتخاب کنید و بپوشید.
 

 خودداری از انتخاب لباس سفید بلند

 
اولین چیزی که هنگام انتخاب لباس سفید برای رفتن به عروسی باید از آن اجتناب کنید، انتخاب یک سیلوئت تمام قد است. تمام هدف از سانسور لباس شما این است که مطمئن شوید، لباس عروس تک باشد. این بدان معناست که لباس‌های ماکسی سفید به راحتی می‌توانند جایگزین لباس‌های عروس شوند. قطعا پوشیدن لباس سفید در عروسی با مدل تمام قد، برای جلب توجه، نادرست است، حتی ممکن است بسیاری تصور کنند هدف اصلی شما این بوده است که لباس عروس را از جلوه بیاندازید.
 
 اگر می‌خواهید لباس سفید بپوشید، بهتر است لباسی را انتخاب کنید که قد آن تا روی زانو یا کمی پایین‌تر باشد تا حد ممکن شباهت کمتری به لباس عروس داشته باشد.
 
خودداری از انتخاب پارچه‌های لباس عروس
مورد دیگری که باید در نظر بگیرید پارچه مورد استفاده برای لباس شما است. سعی کنید از ساتن، تور یا کرپ که اغلب برای لباس عروس استفاده می‌کنند، اجتناب کنید و در عوض به دنبال پارچه‌های ساده‌تر باشید. کتان سبک برای عروسی‌های تابستانی بسیار عالی است.
 
انتخاب لباس سفید در انواع طیف رنگی
اگر دوست دارید حتما یک لباس با رنگ سفید را بپوشید و از طرفی نگران تداخل با لباس عروس هستید، سعی کنید به دنبال رنگ‌های گرم‌تر باشید تا از جشن عروسی فاصله بگیرید. رنگ‌های کرم، بژ و رنگ‌های مایل به سفید، بدون نگاه‌های کپی‌کننده همان اثر را دارند. ظاهر مینیمال این لباس‌ها به قدری شیک است که حتی بدون تلاش، قطعا جذاب خواهید بود.
 

انتخاب لباس سفید با یک طرح متمایز

 
این اصل نیز مبتنی بر همان استدلالی است که از لباس سفید بلند پرهیز کنید، تا از راه دور شبیه عروس‌ها نباشید. به همین دلیل، توصیه می‌شود از پارچه‌ها و مدل‌های لباس عروس مانند اجاره لباس مجلسی ابریشمی یا خطی A-line دوری کنید. سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که شکل و ساختار متمایز داشته باشد. اگر تصمیم به انتخاب لباسی با خطوط و لبه‌های نامتقارن گرفته‌اید، این امر باعث می‌شود مانند یک عروس به نظر نرسید. شما می‌خواهید لباس مناسب عروسی را تا حد امکان شیک و طبق مد طراحی کنید تا ظاهری شیک و منحصر به فرد داشته باشید.
 
انتخاب پارچه سفید طرح دار
از رنگ سفید به عنوان پایه برای لباس خود استفاده کنید، این موضوع به شما کمک می‌کند تا در مورد انتخاب یک لباس مجلسی کاملاً سفید، کمی تجدید نظر کنید و بهانه‌ای به شما می‌دهد تا لباس سفید را کمی متنوع انتخاب کنید. اگر از پوشیدن لباس سفید در عروسی می‌ترسید، انتخاب لباسی سفید اما با طرح و تزیینات رنگی همچنان جلوه بکر را به شما می‌دهد، اما با امنیت بیشتر که دیگر شبیه به یک عروس نخواهید بود.
 
 از طرف دیگر، اگر پارچه با الگوی گل‌دار را انتخاب می‌کنید، برای عروسی در فصل تابستان بسیار عالی است. اما اگر بیش از حد نگران به‌هم ریختگی و شلوغی پارچه هستید، یک پارچه با پایه رنگ سفید عالی است. رنگ سفید به عنوان پایه برای هر طرح گلداری مناسب است. این سبک به شما این امکان را می‌دهد تا در میان دریایی از الگو و چاپ، انتخاب مناسب داشته باشید. این سبک نیز بسیار محتاطانه خواهد بود تا شبیه به عروس نشوید.
 
انتخاب لباس سفید با ترکیب دیگر پارچه‌ها
 
ترکیب رنگ، حالت یکپارچه کل لباس سفید را می‌شکند و لباس را نیز برجسته نشان می‌دهد. در حالی که لباس مناسب عروسی به خودی خود نقطه کانونی اصلی را فراهم می‌کند، تزئینات جزئی از جمله طرح‌های رنگی یا تکه‌ای پارچه توری، لباس را متفاوت می‌کند. در غیر این صورت یک لباس مجلسی بسیار تشریفاتی خواهید داشت. خوبی انتخاب رنگ سفید این است که به معنای واقعی کلمه با هر رنگ دیگری هماهنگ می‌شود، بنابراین انتخاب‌های شما برای انتخاب رنگ و ترکیب آن با رنگ سفید، بی‌پایان خواهد بود.
 
 اگر بخواهید لباس سفید خود را تزئین کنید، از پارچه‌های توری روشن گرفته تا پارچه‌های پولکی پر زرق و برق، روندی ساده و در عین حال مفید خواهند بود. با انجام این کار، مطمئن می‌شوید که عروس از دیدن لباس سفید شما ناراحت نمی‌شود و با خیال راحت و بدون خطر، مراسم را ادامه خواهد داد.
 

انتخاب لباس سفید همراه با رنگ مشکی

اگر رنگ‌های روشن دقیقاً مورد توجه شما نیستند، می‌توانید با انتخاب ترندی که همیشه کلاسیک در نظر گرفته می‌شود، همچون رنگ مشکی، یک لباس سفید را از یکنواختی خارج کنید. تک رنگ مشکی طیف وسیعی از الگوها را نیز با خود همراه دارد و لباس را می‌تواند بسیار شیک کند. در واقع این کار به شما کمک می‌کند لباس سفید خود را با اطمینان اصلاح کنید. ترکیب این دو رنگ زمانی بهترین خروجی را خواهد داشت که در الگوهای نامتقارن قابل توجه در کنار هم قرار گیرند و حس ظرافت را ایجاد کنند. ترکیب مشکی و سفید همیشه حس رسمی بودن را ایجاد می‌کنند، در حالی که مهمتر از همه در این سناریو، عدم ربودن توجه از عروس است.
 
انتخاب شلوار سفید
انتخاب این سبک از پوشیدن لباس سفید در عروسی، به معنای احترام به عروس است. چرا که هیچ کسی شما را با عروس اشتباه نمی‌گیرد. با رجوع به یکی از راهنمایی‌های قبلی که در مورد قد پیراهن صحبت شده بود که قد بلند لباس سفید ممکن است شبیه به لباس عروس باشد، انتخاب یک شلوار سفید این تهدید را کاملا از بین می‌برد. لباس‌های سرهمی و لباس‌های رومی این قابلیت را دارند که بسیار شیک به نظر برسند.
 
همچنین با تزیینات بیشتر و حال و هوای کمی معمولی‌تر، این تضمین را می‌کند هرگز شبیه به لباس عروس نخواهد بود. اگر دوست دارید لباس سفید بپوشید اما نمی‌خواهید توجه را از عروس بگیرید، این سبک لباس‌ها بهترین انتخاب هستند.
 
انتخاب شلوارک
 
برای لباس مناسب عروسی چرا یک قدم فراتر نمی‌روید شلوارک را به جای شلوار انتخاب نمی‌کنید. یک شلوارک بلند درست تا بالای زانو که پوشش بیشتری را ارائه می‌دهد و در عین حال امروزی بودن را احساس می‌کند. یک بلور با رنگ مشکی و البته یک کت که می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. آستین‌ها را بالا بزنید، کفش‌های بدون پاشنه بندی را انتخاب کنید و امتیاز بالایی برای استایل خود به دست آورید.
 

انتخاب کت و شلوار سفید

یک کت و شلوار شیک با رنگ کرم می‌تواند سبک کلاسیک باشد. کت و شلوارهای سفید می‌توانند برای عروسی‌های غیررسمی‌تر محبوب باشند. اگر می‌دانید که عروس پیراهن بلندی را برای خود انتخاب کرده است، پس یک گزینه کت و شلوار عالی است. یک تاپ با رنگ متفاوت زیر کت اضافه کنید تا رنگ یکدست سفید را از بین ببرد.
 
انتخاب پارچه سفید با طرح خال خالی
می‌توانید لباس مناسب عروسی را همراه با طرح انتخاب کنید تا توجه را از رنگ پس‌زمینه منحرف کند. یک پیراهن سفید با طرح خال خالی، یک سبک کلاسیک است و این لباس میدی گزینه‌‌ای عالی برای هر مراسمی خواهد بود. لباس آستین بلند ساده، شما را خوش پوش نگه می‌دارد، همچنین قد میدی آن برای عروسی ایده آل است. اگر یقه هفت کمی بیش از حد باز است می‌توانید یک کت بلیزر مشکی روی آن اضافه کنید، این کار به زیباتر شدن ظاهر شما کمک بیشتری می‌کند.
 
انتخاب اکسسوری
 
اگر شجاعانه پوشیدن لباس سفید در عروسی را انتخاب می‌کنید، باید از اکسسوری‌های بیشتری استفاده کنید تا در کنار لباس سفید و روشن کمی تیرگی را نیز ایجاد کنید. تا آنجا که ممکن است رنگ و جنب و جوش را در انتخاب اکسسوری‌ها به کار گیرید که با رنگ سفید عالی عمل می‌کنند و نشان می‌دهد که شما از جواهرات شیک نمی‌ترسید. با انواع اکسسوری از آبی روشن و قرمز گرفته تا طلایی درخشان، می‌توانید جذابیت لباس سفید خود را بیشتر کنید. جواهرات خود را نقطه کانونی لباس خود قرار دهید، قطعا عروس قبل از اینکه لباس سفید شما را ببیند از دیدن گردنبند و گوشواره شما خوشحال می‌شود.
 
سخن پایانی
پوشیدن لباس سفید و اجاره لباس مجلسی در عروسی می‌تواند بسیار شیک به نظر برسد و همراه با کفش و اکسسوری‌های رنگی، لباس شما جذاب‌تر می‌شود. اینکه مدل لباس برای رفتن به عروسی از نوع سفید کار درستی است یا نه، نمی‌توان پاسخ درستی را ارائه کرد. عده‌‌ای از کارشناسان با وجود بسیاری از رنگ‌های دیگر، توصیه می‌کنند از رنگ روشن به طور کلی اجتناب شود. عده‌‌ای دیگر معتقد هستند این یک دیدگاه قدیمی است و با کمی احتیاط، دقت و توجه به برخی نکات همچون انتخاب یک لباس سفید طرح دار، می‌توان به مراسم عروسی رفت.